سامانه مودیان چیست؟

سامانه مودیان سامانه ای است که توسط سازمان امور مالیاتی برای ارسال صورت حساب های الکترونیکی و اتصال پایانه فروشگاهی طراحی شده است  . در واقع سازمان امور مالیاتی به منظور افزایش شفافیت اطلاعات مالیاتی,کارهای اقتصادی , حسابداری و جلوگیری از فرار مالیاتی از راه های مختلف از جمله صدور صورتحساب های تقلبی اقدام به راه اندازی این سامانه کرده است . سامانه مودیان موظف است تا فرایند ثبت فاکتور و صورت حساب ها را برای صاحبان مشاغل تسهیل دهد. تمامی مشاغل و اشخاص حقوقی باید در سامانه ثبت نام کنند و از طریق کارپوشه اختصاصی خود به صورت آنلاین و امن ارسال اطلاعات را انجام بدهند برای انجام این کار ابتدا باید در نظام مالیاتی کشور تشکیل پرونده صورت بگیرد سپس اقدام به دریافت امضا الکترونیکی و فعالسازی کارپوشه کنند و در آخر شناسه یکتای حافظه مالیاتی را  دریافت کنند و واردسامانه شوند و فروش های خود را ثبت کنند و طرف مقابل (خریدار) باید آن را بررسی ,تایید یا رد کند .

تفاوت سامانه مودیان با معاملات فصلی

 تفاوت سامانه مودیان با معاملات فصلی این است که در معاملات فصلی هر دوطرف موظف به ارسال اطلاعات بودند اما در سامانه مودیان فقط فروشنده ارسال اطلاعات را انجام می دهد و خریدار باید آن را بررسی, تایید یا رد کند

 

پایانه فروشگاهی چیست ؟

پایانه فروشگاهی شامل رایانه , دستگاه کارتخوان ,درگاه های پرداخت الکترونیک که سه قابلیت اتصال به شبکه پرداخت بانکی –  اتصال به سامانه مودیان –  صدور صورتحساب الکترونیکی را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارپوشه
سبد خرید